vafa vafa .

vafa

نحوه نوشتن یک تکلیف خط مشی :

نحوه نوشتن یک تکلیف خط مشی :

تعیین خط مشی چیست؟

درک، ارزیابی و نوشتن اسناد خط مشی، شایستگی های مهمی هستند که به عنوان دانشجویان مقطع کارشناسی در طیف وسیعی از زمینه ها، از مراقبت های بهداشتی گرفته تا علوم محیطی و آموزش، توسعه می یابند. خط مشی با تحقیقات قوی و شواهد دقیق که اغلب توسط سازمان های دولتی و غیردولتی گردآوری و ارائه می شود، مشخص می شود. سیاست های عمومی شامل قوانین رسمی، برنامه های رسمی و مقرراتی است که توسط سطوح مختلف دولت ایجاد می شود. هر یک از اینها می تواند به عنوان اصول راهنما برای تصمیم گیری دولتی و ارائه برنامه عمل کند. سازمان‌های غیردولتی و فرادولتی خلاصه‌های خط‌مشی، گزارش‌های کمیسیون و برگه‌های اطلاعاتی را برای اطلاع‌رسانی به سیاست‌گذاران و توصیه به تغییر خط‌مشی منتشر می‌کنند.جمله سازی و اجزای جمله در زبان انگلیسی

مدرسان دوره اغلب از دانش‌آموزان می‌خواهند که اسناد خط‌مشی را برای درک بهتر مسائل و جایگزین‌های خط‌مشی تجزیه و تحلیل کنند، و دانشجویان در بسیاری از رشته‌ها باید اسناد خط‌مشی، از جمله نقدها و خلاصه‌ها یا یادداشت‌های مختصر را بنویسند. این راهنما مراحلی را برای خواندن خط مشی و کلیدهایی برای نوشتن خط مشی مؤثر ارائه می دهد.

انواع وظایف خط مشی

نقد سیاست

در یک نقد خط مشی، از دانش آموزان انتظار می رود که یک یا چند سند خط مشی را که به یک موضوع مشترک می پردازند، بخوانند و به طور انتقادی تحلیل کنند. هدف این تکلیف ارائه یک ارزیابی کلی از سیاست‌های فعلی یا پیشنهادی و اثربخشی یا پتانسیل آن‌ها با توجه به نظریه‌های علمی و کاربرد عملی دنیای واقعی با در نظر گرفتن زمینه‌های محیطی، اجتماعی یا اقتصادی است.

ساختار پیشنهادی

·         موضوع: سیاست مورد نظر چیست؟

·         زمینه: از کجا پدیدار شد؟ سعی در رفع چه مشکلی دارد؟

·         کاربرد: تا کنون، بر اساس شواهد، چقدر موثر بوده است؟تازه ترین اخبار 

·         محدودیت ها: محدودیت ها با خط مشی چیست؟ چگونه اقتباس شده است؟ چه سوالاتی باقی می ماند؟

·         ارزیابی/پتانسیل: بر اساس مفاهیم و تئوری ها از مواد درسی، پتانسیل این سیاست برای پرداختن به موضوع/مشکل خاص چیست؟


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۱:۰۳ توسط:vafa موضوع: نظرات (0)